Nästan som semester!

Igår var nästan som en semesterdag! Egentligen inte alls men vi gjorde något annat och något tillsammans och det var ju både ovanligt och kul!
 
Jag red en sväng med Clarinett på morgonen, trots att klockan bara var runt 8 så var det massor av broms! Så less på bromsarna nu, och flugorna inne! I alla fall så åkte jag och Nisse till O-vikens travbana där vi skulle jobba med att sätta på vinnartäcken på hästarna. Det låter ju som ett både enkelt och lätt jobb men även om den mesta tiden var rätt lugnt och man hann se alla lopp så var det inte helt enkelt. Att sätta på ett täcke låter lätt men med sulky och i farten på en yrslig häst= inte alls så lätt! 
 
Sen åkte vi och hämtade en sele Nisse köpt, åkte färjorna tillbaka (nostalgi då jag åkte Vallsundsfärjan hela min uppväxt) och åt en pizza på Frösön. På hemväg stannade vi hos en vän för kaffe och surr så det var sent innan vi var hemma. 
 
Behöver jag säga att det var varmt igår? Och att det är varmt i dag? 
 
Morgontur med Clarinett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0