Mot sista semesterveckan!

Bara en vecka kvar av semestern...
 
Igår var jag trött på morgonen, stendöd på lördagskvällen och fortfarande trött på morgonen! Började i alla fall med att stängsla ut och om Szums hage. Sen ner till betet och red Lilla Grå.  Hon fick först skritta runt på ett hygge och lyfta på benen, inte riktigt hennes grej... Sen red vi lite övergångar skritt-trav-skritt för att checka av att det var lika bra som sist. 
 
Linda kom och vi red ut på upptäcktsfärd med Minna och Bea. Först letade vi stigar i en skogsdunge med tillhörande hygge, det ska ha varit en fäbod där någonstans och ska ha funnits vägar upp till en annan skog men allt är igenväxt och överallt låg vindfällor! I stället red vi en sväng i kraftledningen, trots att vi nästan bara skrittade var hästarna svettiga och trötta efter att ha lyft på benen och hållt balansen i den stundtals helt igenväxta terrängen. Sen gjorde jag och Linda ett ryck med den hagen som jag både byggde och rev i veckan, nu står den upp igen! Jag ska ha hästarna där under veckan när de inte är här.
 
Avslutade hästeriet med att Linda hjälpte mig att hänga och sitta på Countach! Han tycker att det är lite konstigt att gå med mig när jag hänger så vi satt bara på halt, men det är han helcool med och bryr sig inte att jag lyfter över benet!
 
Sen åkte jag och Nisse på byn och åt pizza, och sedan vidare till hans systerson med familj som håller på att renovera ett hus i gammal stil. Blir superfint! Även lite kaffe hos Nisses syster och sen var det bara att natta hästar och sova kvar! Nu går jag in på sista semesterveckan och jag har massor av lektioner inplanerat denna vecka så det lär inte bli något lugnare... Vill verkligen inte tillbaka till stressen på Ica, och hur ska jag hinna med då när jag inte hinner nu är frågan?
 
Här är vi i kraftledningen på hemväg!
 
Rätt bra utsikt från en ardenner!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0