Fluginvasion!

Det har varit två intensiva och varma dagar, så pass att bloggen blivit bortglömd... 
 
I onsdags började jag med att rida Countach, skrittade lite på banan och testade styrning. Han är lite försiktig men avspänd. Sen i väg på lektioner och direkt efter dom tog jag och stängslade, det gäller att passa på när man är igång. Så middag och dusch och sen i väg till Ica några timmar, helt onödigt att duscha innan för jag blev ju svettig där direkt. Efter jobbet så red jag och Linda en kvällstur med Lilla Grå och Bea. Åskan mullrade runt os så vi höll oss på grusvägen. Och kvällen avslutades med punktering! Inte oväntat då mina däck är slitna och jag kör mycket på dåliga vägar, men ändå...
 
Torsdagen började med sms från chefen om jag ville jobba, jag tackade nej och hjäpte i stället Nisse fodra sina hästar och han hjälpte mig byta däck. Sen jobbade jag unghästarna. Först Ruslan som jag longerade med inspänning för första gången och sedan skrittade på banan. Och så Countach som jag skrittade runt träden ovanför ridbanan, vi tränade styrning och att lyfta på fötterna över stubbar och grenar.
 
Liten fikapaus, på med släpet och sen ledde jag först hem beteshästarna som stått några hundra meter från gården. Och sen körde jag ner Szum och Ruslan till det bete som är mitt emellan gården och det stora betet. Sen åkte jag och Nisse upp på byn och åt och köpte flugfångare, vi är helt invaderand av flugor! Aldrig varit med om liknande!
 
Sen lektioner på kvällen och avslutade med att jobba Chokladen i töm. Såklart sen kväll som vanligt. Nu uppladdning inför kaoset på Ica med lite unghästjobb! Visst skrev jag att det är varmt?
 
Countach i skogskanten!
 
Min fina Choklad!
 
Och en bortglömd bild på Wasabi för några dagar sen. Jäklar vad hon växer!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0