Dressyrtävling!

Dressyrtävling på hemmaklubben i dag! Lång dag med sol, blåst och sand...
 
Jag och Clarinett var där redan på  mogonen, på förmiddagen var det ponnyklasser och då var jag tävlingsledare, en väldigt förvirrad sådan... När ponnyklasserna var klara så flätade jag Clarinett och sen var det dags att rida! Hon var lite stirrig på framridningen, men jag tyckte ändå att jag fick henne ganska bra till arbete. På banan gick travprogrammet bra, en tvärnit i första galoppen och några mindre avbrott känns helt okej även om det drar ner procenten. Vi hamnade runt 57%, så inte bra men bättre än tidigare och med tanke på sista veckans diskussioner så är det okej.
 
Sen skrev jag åt domaren i sista klassen och vi plockade ihop allt innan hemfärd, så det blev en lång dag! På eftermiddagen fick jag se att det var en skogsbrand i mina trakter, visade sig att den var endast någon kilometer från min gård!! Men i bilen på hemvägen kunde Nisse lugna mig med att den var under kontroll! Otäckt nu när allt är så torrt och dessutom i dagens blåst! Tur det gick bra denna gång! 
 
Väl hemma och med hästarna nattade så gjorde jag klämda mackor och sen somnade jag på soffan! Hård dag!
 
Två bilder från programmet!
 
Foto: Lena Sirkka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0