Äntligen en regndag!

Äntligen en regndag! Uppehåll på eftermiddagen men annars regn mest hela dagen! Konstaterar att jag hade glömt hur det är när det regnar, som tex att man blir blöt och att allt annat blir blött....
 
Jag red först ut en sväng med Clarinett innan jag fortsatte jobbet på gården. Tömkörde Ruslan, runt på gården och ner på vägen, tittade på brevlådor, soptunnor och annat spännande i vägkanterna. Sen släppte jag ihop Ruslan och Szum, de tycktes ha funnit varann direkt och det verkar vara väldigt lugnt. Medan jag höll koll på dom så plockade jag ner och återställde några av de hagar jag byggt om hemma i jakt på gräs åt hästarna. Countach fick jobba med uppsittning och att gå med ryttare utan ledare! Först tränade jag på start och stopp när jag stod i en stigbygel (lätt att hoppa ner om det blir något), sedan uppsuttet. Han var väldigt tveksam att gå uppsuttet så det blev inte så många steg i taget men det brukar släppa när vi gjort det några gånger, så vi fortsätter med detta framöver!
 
Sen började jag på en ny hage vid det betet där unghästarna gick, men det fattades stolpar så dem blev inte ens halvklar. Jag är nog rätt trött efter denna vecka med jobb och värme för sen sov jag i nästan två timmar på soffan innan Nisse gjorde spagetti och köttfärssås till middag. Vi var bjudna på fest och det var Diggiloo på byn men efter ha kört kvällsrundan i alla hagar gick vi och la oss! Tror värmen tar knäcken på oss!
 
Hästarna var nöjda att det äntligen kom regn! Chokladen och Lilla Grå passade på att rulla sig ordentligt!
 
När jag red Clarinett hade det ännu inte hunnit regna så mycket så att vägen var fortfarande torr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0