Tågåkning!

Nu på tåget på hemväg. Såklart är tåget försenat, men faktiskt mindre än en timme, vilket är betydligt mindre än jag befarade när vi inte fick åka från Stockholm pga olycka. Och såklart startade inte Nisses bil i kylan, men det ska tydligen också vara löst. Och så har jag någonstans på hemvägen tappat min vante, förstår inte när, och det var synd för det var en väldigt bra vante!
 
Annars är jag just nu mest oroad för stormen i morgon. Gillar inte storm alls, man är så maktlös inför naturkrafterna. Men hoppas på att det ska gå bra, nu i kväll är hästarna i alla fall inne och nattade!
 
I dag hade vi en lugn morgon med frukost och Yatzyspel, har haft tre försök på mig i helgen men inte slagit Stina. Sen åkte vi till Stinas stall för att lunchfodra och mocka men hur det nu blev så hade jag både fångat lös häst och dragit av en sko! Måste ju säga att jag började känna mig som hemma! 
 
Håll tummarna nu för det sista på hemfärden i dag och framförallt inför morgondagens oväder!
 
Från stallet där Stina har sin häst. I dag ett tunt snölager på leran!
 
Jag fotar i bland lite konstiga saker, som här -deras lösning på gödselstack som jag tyckte var väldigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0