Söndag!

Söndag igår och jag gick ut lite för hårt! Skrittade en liten sväng med Gadjet innan jobbet. Att skritta ut med en snäll och lugn häst ser inte jag som speciellt ansträngande men det var precis på gränsen av vad jag klarade av. Så någon riktigt ridning är det inte läge för än.
 
Det gick bra att jobba i alla fall. Är ju OS på tv nu så på affärn är det lite lugna gatan, skönt för mig som inte är helt pigg. Efter jobbet, mat och kaffe så jobbade jag Zebbe i töm. Han fick förutom att trava över bommar även prova på varvbyten i trav (minns att det inte är längesen han tyckte varvbytena i skritt var lite läskiga) och lite galoppfattningar i töm. Spexa till det lite hann han med och göra också, han gillar att visa upp sig och när något inte riktigt blir som han har tänkt tar han gärna något varv i balanstrav och sprätter med benen! 
 
Sen lite tv-häng resten av kvällen, nu måndag och återigen Ica. Som jag vill bli frisk nu! Har ju stallet fullt av fina hästar att rida!
 
Innan avsittning igår! Nu längtar jag till lite att ha ork med lite riktig ridning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0