Foderkväll!

Varken-27 grader eller snöstorm i dag, man tror ju knappt att det är sant! Men snöat har det gjort i dag med...
 
Passade i alla fall på att rida lite och jobba hästar. Först ut var Gadjet, första ridpasset med honom så jag kände lite på honom på banan och skrittade lite runt gården. Känns som en trevlig bekantskap! Red sedan Expresso som jag fortsatte med jobbet från igår och travade över bommar! Lite spänd först men det släppte fort och ett par fattningar blev det också. Red sedan Clarinett som först fick skritta i djupsnön och sen travade vi på banan.
 
Zebbe tömkörde jag över bommar på banan först, första gången över bommar vilket gick bra, och sedan tömkörde jag lite runt gården och ner på vägen. Avslutade att även Szum fick gå i töm över bommar. Sen soppa och varma mackor till middag innan vi åkte på foderkväll som Granngården anordnade. Väldigt bra måste jag säga! Duktig föreläsare som pratade både om hund, katt och hästfoder. 
 
Sen intag av hästar och fodring, och såklart jävlades det... Först kunde jag inte vrida om nyckeln i bilen så Nisse fick komma och hjälpa till. Sen hade en koppling frusit sönder i ladugården hos Nisse så klockan var nästan midnatt innan vi var klara. I morgon står väckarn på 5.00...
 
Utsikten från Gadjet!
 
Zebbe på tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0