Fettisdagen!

Piggare i dag! Nu hoppas jag att det håller i sig och inte är någon varannandags syndrom!
 
Lät stallet ta tid i morse, vilade mellan och stressade inte, en massa extra snöskottning var det också! Sen jobbade jag Gadjet i töm, det var både intressant och roligt, och han var riktigt fin när vi avslutade. Red Zebbe, longerade först och red en liten stund. Travade över bommar för första gången och det var nyttigt eftersom jag insåg att det var inte så bra precision i styrningen i traven! Inte så konstigt, vi har ju mest travat i upptrampade spår som den här vintern varit så det har inte varit så mycket styrning, men dags att jobba med det nu. Det är en av de grejerna jag gillar med bommar, att man får mer precision i ridningen, man blir dessutom medveten om när den saknas...
 
Sen vilopaus, tittade lite på OS, skrev fakturor men blev sen rastlös och dammsög och körde ett par tvättmaskiner. Så jag var definitivt inte lika sjuk som igår! Efter lite av gårdagens rester till middag så blev det ett kvällsryck i stallet. Jobbade Clarinett i töm, hon sprattlade väldigt mycket i galoppen och jag hoppas att hon inte gör det när jag börjar galoppera uppsuttet sen. Red Expresso, ganska lugnt pass i dag men han gav stundtals en riktig magisk känsla i traven! Avspänd, frustande häst med mjuk kontakt i handen och gungande rygg! Lite skillnad mot första veckan när han var så spänd och knappt ville släppa upp mig på ryggen!
 
Sen såklart en semla till kvällsfika! Nu sova och hoppas på att jag är lika pigg i morgon!
 
Zebbeöron!
 
Expresso i kväll efter ridpasset!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0