Juldagen!

Juldagen kom med plusgrader, blåst och överpigga hästar! Undrar om tomten har gett dom energifoder i smyg?
 
Jag red i alla fall först Szum, han fick jobba lite på banan och var pigg och glad, så pass att han bockade i de tre första galoppfattningarna. Lilla Grå var ännu mer taggad, jag tog henne i töm och direkt när jag släppte ut henne på tömmen så pep hon och gjorde ett luftsprång där jag såg hela gården under magen. Och så fortsatte det mest hela passet, blev mer avrastning än arbete. Dajmen tömkörde jag lite, tränade mest på start och stopp, eller egentligen mest stopp... Är så lätt att få ludd i öronen när matte säger proo...
 
Avslutade med dagens dummaste idé .... Red Clarinett i skogen ovanför gården för att trampa upp spåret där. Smön låg tung på grenarna mitt över stigen,  eftersom det var plusgrader så var snön rätt blöt och vi blev överöst av snö. Bitvis gick vi ett par steg åt gången och ruskade av grenar mellan, Clarinett är så tålmodig i dessa lägen men den uppe i skogen blev hon rädd när jag bröt av en liten gren och studsade i väg i full fart... Jag hoppas att kläderna har torkat riktigt nu gör det gick vrida ur dom igår...
 
Sen julmat till middag och lite slappande framför tvn, jag läste ut Peders bok och vi fick lite kaffebesök. När hästarna var nattade så lyckades vi slappa ytterligare lite framför tvn, jag jobbar lite på slappandet för det är jag inte så bra på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0