Julafton!

Julaftonsmorgon hade vi 16 grader kallt och jag frös en del när jag och Linda red ut en sväng med Clarinett och Bea för att leta tomten. Clarinett tog tomteletandet på allvar och tittade bakom varenda buske och sten! Vi hämtade Paula på hemvägen och sen hade vi julgodis utdelning i hagarna! Alla hästar fick en morot och ett äpple, eller två äpplen om man heter Clarinett och smörar extra, utom Dajmen som varken gillar morötter eller äpplen men räddades av att Linda hade lite kraftfoder i fickan...
 
När alla hästar var nöjda så griljerade jag skinkan och städade undervåningen medan Nisse körde hö till sina hästar. Sen tog vi en skinkmacka , öppnade julklappar och fick lite snabb-besök innan jag tittade på Kalle på tvn och Nisse åkte och var tomte!
 
Julmiddag hos Nisses systerson och syster med familjer, jag åt alldeles för mycket mat och är fortfarande mätt! Har dessutom börjat läsa Peder Fredricsons bok som jag köpt till mig själv i julklapp och den är väldigt bra och inspirerande!
 
Bilder från våran julaftonsritt!
Det är ett riktigt julkortslandskap men det syns knappt med min kamera!
 
I stället tog Linda dessa bilder:
Clarinett är ganska kärvänlig med Bea!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0