Ledig dag...

Vi ska inte ta ledigt en kväll eller en dag, för det är då allt  händer. Lika bra att jobba jämt...
 
Längesen jag hade en dag utan Ica, lektioner och tider att passa! Eftersom det dessutom blåste rejält fick det bli en lugn dag. Red först en liten sväng med Minna, ardennern, hon har vilat i en månad när inte jag hunnit med men nu har jag ridhjälp på henne framöver och vi har lagt ut annons så det är bäst att sätta igång. Blev en kortare tur igår. Sen jobbade jag Countach och Ruslan i töm, varierande väder då det växlade mellan sol, storm och regn!
 
Plockade så ner en hage och byggde upp den på ett annat ställe. Har ett ställe kvar att beta, men måste riva en hage till för att ha material till den. Sen är det slut på att fixa sommarhagar och dags för vinterhagar i stället...
 
Jag och Nisse åkte sen på Hammarn och köpte foder och åt. När vi kom tillbaka så bestämde vi oss för att ta kvällen ledigt, dumt beslut, och åkte och drack kaffe i grannbyn. När vi var på väg därifrån för att kolla mina hästar så ringde det om att en häst var ute, Szum, men när vi kom dit så var även alla ston vid det betet där valackerna går. Troligen har en älg dragit igenom stonas hage. Jag red tillbaka Clarinett och hade resten lös, som tur var hade vi bra hjälp så det löste sig fint. Men det är ju så här den här tiden varje år, och dessutom händer det alltid något när vi tar ledigt, åker i väg eller lägger oss tidigt. Tur vi sällan gör det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0