Måndagskaos!

Även måndagen började lite kaosartat men lugnade sedan ner sig, men nog känns frimärken som en lagom hobby vissa dagar!
 
Igår morse bestämde sig stona för att gå hem, det börjar bli höst -vi vill hem! I samlad tropp, med bestämda steg, i en snygg rad med Minna först hann jag i kapp dom på ett hygge halvvägs hem. Gjorde ett snabbt beslut att faktiskt ta hem dom även om planen var att unghästarna skulle få vara nere på betet i några veckor till. Så jag styrde upp truppen och ledde dom hem genom kraftledningen, så nu går de tillsammans med Clarinett och Chokladen i den nya hagen jag gjorde i veckan. Jag var genomblöt upp till midjan och skorna, som Minna även trampat av mig någon gång, gick att hälla ur! Men det var bara att göra ett snabbt ombyte och så skjutsade Nisse upp mig på Ica. Jag var ca 20 min sen men det var lätt kaos där för en annan tjej bar sjuk. När ska vi komma i balans där? Känns som vi varit minst en kort varje dag sen maj! Vid lunch kom en personal till så vid stängning var vi hyfsat i kapp, men det är jobbigt när det hela tiden är strul!
 
Efter jobbet så tog jag Countach och Ruslan i töm, ungefär så långt räckte min energi! Nu ny dag och förhoppningsvis ny energi!
 
Nöjda brudar i ny hage!
 
Tur för dom att dom är söta i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0