Torsdagsclinic!

Lite vimsigt på jobbet på förmiddagen igår men det ordnade upp sig med personal så jag kunde smita ett par timmar tidigare. 
 
Jag och Linda åkte till Nordviks naturbruksgymnasium där SWB hade clinic om unghästtestet och avel. Väldigt bra och intressant! Dessutom var det den hoppfomare som ska döma unghästtestet hos oss som hade det. Först var vi i ridhuset där vi tittade på tre hästar i löshoppning. Började med en tvååring som inte hade löshoppat tidigare, där visade han hur han ville introducera hästarna i löshoppning. Sen en treåring som fick gå en motsvarande visning och han förklarade hur ha ville ha det och vad han tyckte var viktigt. Som avslutning var det en fyraårng som också gick motsvarande testet där han gick igenom punkt för punkt på bedömningsprotokollet hur han tänker och vilka poäng han skulle sätta. Väldigt intressant! Sen avslutades det på sal med information, statistik och lite diskussioner. En mycket bra och lärorik kväll, synd att inte fler tog chansen speciellt eftersom det även var gratis!
 
Vi åt på hemvägen och det var sent innan jag var hemma, snabba bud i stallet och sen typ sova direkt men tog lite tid att varva ner och nu är jag rätt trött... Men Ica gäller i dag och det lär bli bra fart där, lönehelg och för många långhelg!
 
Bilder från kvällen:
Fyraåringen!
 
Löshoppning!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0