Tårthelg!

Tårta igår och ännu mer tårta i kväll! Hur ska det här sluta?
 
I dag började jag med Lemonaden innan jobbet. Longerade och sedan provade jag att "rida från marken", dvs att jag gick vid sadelläget och startade, stannade och styrde. Sen klev jag upp i stigbygeln och testade att starta och stanna, eftersom det fungerade bra så satt jag upp och gjorde samma sak. Eftersom det fortfarande är mycket snö på banan så höll vi oss på en upptrampad stig, först gick hon några tveksamma steg i taget men när hon förstod så gick vi flera meter i taget. Det var ju första gången utan hjälp, och i alla fall en början och till nästa gång har säkert ännu mer av poletten trillat ner!
 
Efter jobbet, snabbmiddag och lite hästpyssel så åkte jag och Linda på möte med klubben inför årets tävlingar. Efter mötet så var vi bjudna på tårta och det var både smörgåstårta och vanlig tårta! Inte illa! Nu sova!
 
Lemonaden efter avsittning! Ni ser ju pallen som vi red i från i sista omgången, inte så långt men en början i alla fall! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0