Jäkla bilar!

Det blev en lång dag igår... Redan innan såg det ut att bli en lång dag och inte blev det bättre att inte bara en utan två bilar pajade!!!
 
Jag var på ridskolan hela dagen då det var påsklovsaktiviteter där. Först hade jag en nybörjargrupp som fick borsta hästar, gå igenom sadling och sen prova ridning. Sen två grupper med hoppning, teor och fika. Full fart där hela dagen! 
 
Planen var egentligen att åka direkt till lektionerna jag hade på kvällen åt ett anna håll, och stanna och äta någonstans på väg dit. Men på väg från ridskolan började bilen gå dåligt! Precis som när den jäklades i vintras, och det var ju blött igår med och jag har fuskat med att ha kupevärmaren nu.  Så jag åkte hem med den och lånade Nisses bil! Som på väg till lektionerna blev varm, men inte mer än att den gick ner igen dock tillräckligt för att bli orolig och stannade flera gånger på väg dit... 
 
Men när jag startade och åkte därifrån så började bland annat laddningslampan att lysa! Det visade sig att generatorremmen lossnat! Jag ringde en kund sim bor i närheten och som räddat mig förut när bilarna dött och som ävrn denna gång kom som en räddande ängel! Nu gick det inte att göra så mycket utan jag fick hjälp att bogsera bilen hemåt tills vi mötte upp Nisse och han kunde fortsätta bogseringen! Jag hatar bilar! Men vilken tur att det finns folk som ställer upp, blir lika rörd varje gång!
 
Jag var helt slut när vi väl kom hem, gjorde varma mackor eftersom det aldrig blev någon mat, och sen bara sova. I dag ny dag och jag hoppas att min bil ska ha gått till sig till i dag, kupevärmaren har i alla fall gått sen igår.  Snöar gör det också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0