Hopphelg!

Det blev en riktigt hopphelg, utan att jag ens ridit!
 
Igår var jag funktionär på klubbens ponnyhopptävling. Det var rekordmånga startande så vi var där från 8.30-19.00, verkligen heldag!! Jag var helt slut efter, köpte med mig mat på vägen hem och sen bara nattade hästarna.
 
I dag började jag med lite pyssel med hagar och ridbanan, jobbade Szum i töm och grejade lite.  Sen lite fikapaus och sen löshoppade jag och Linda 6 hästar här hemma! Clarinett först som var helt loss! Även Chokladen var tokladdad men hoppade riktigt bra! Rabea löshoppade vi för första gången, hon hoppade med mycket luft men blev lite osäker när det blev högre. Lemonaden var ofokuserad och rev en massa, Dajmen fick prova på för första gången och hoppade 50 cm. Sist ut Lilla Grå som var svårfångad och hoppade på eget bevåg. Sammanfattningsvis han man säga att hästarna var glada att banan var bar och man kunde busa runt igen!
 
Tacos till sen middag och nu duscha och sova! Tyvärr blev det inte så många bilder eller filmer eftersom vi bara var två.
 
Chokladen!
 
Lemonaden efteråt, som tur är så är hon snyggare i rörelse...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0