Torsdags feeling!

Inte lika kyligt i dag, förutom lite regn på morgonen och kvällen, så lite ångrade jag att jag hade långkalsongerna på...
 
Började med att jobba Lemonaden. Det är dags att börja förbereda inridningen, i dag repeterade vi longering men utan annan utrustning än kapson. Hon gjorde det som om vi hade tränat igår. Samtidigt tränade Dajmen på att vara ensam i hagen, just det gick inte lika bra för när vi gick förbi hagen på väg tillbaka från banan så brakade det till och hon kom genom hagen! Men något bra i det var att jag fick på grimman på Dajmen! Hon är ju lite svårfångad, men jättesnäll när man väl lyckats, och förra veckan så tog hennes storasyster av henne grimman! Att få på den i hagen har jag inte ens försökt men nu passade jag på att ställa in dom i en box och då var det ingen konst att få på grimman! 
 
Sen jobbade jag Szum och Lilla Grå i töm och red Odessa och Clarinett. Odessa red jag upp på banan och jobbade där med övergångar skritt-trav och volter i trav, bjudningen börjar verkligen komma även på banan nu och det kändes riktigt bra, eftersom det gick så bra så blev det ett kort pass. För Clarinett blev det lite dressyrjobb med mycket galopp, hon kändes jättefin och jag blev väldigt besviken när filmen var för mörk för att kunna se något alls... 
 
Sen var jag och Nisse upp på byn och åt, och handlade, innan jag jobbade Gandalf i töm och sen åkte i väg på några lektioner! Nu sova, hästtandläkaren kommer tidigt i morgon, jag är glad att det inte är jag som ska till tandläkaren men är nervös ändå...
Lemonaden! Nordsvenskmanen rök i dag och hon blev direkt mer vuxen!
 
Hon har onekligen växt på sig i sommar, fattas fortfarande en massa muskler och hull men det kommer!
 
Trötta bäbisar efter dagens träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0