Domarkurer!

Upp i morse och flätade Clarinett och åkte till Härnösands fina anläggning på dressyrtävling. Fast det där med att fläta var inte bara i dag, Clarinett stod inte still utan trampade runt, viftade på huvudet och puttade ner mig från pallen...
 
Hon kändes ganska bra på framridningen men blev liye trött, det var lite försenat så blev längre framridning än tänkt och dessutom varmt. Hur kan jag lyckas träffa på den här sommarens få varma dagar så fort jag ska tävla? Just det går nog över. Nu spelade det ingen roll för när vi kom in på banan fick hon syn på domarkurerna och de gömde nog minst en tiger, eller två... Att det var skottsalvor som bakgrundsljud märkte hon aldrig och att gå i ryttargången mellan ridhusen förbi kontor och ridskolebarn var bara kul men domarkurer är inte att leka med! Tyckte ändå programmet gick ganska bra, i alla fall den delen som var på andra sida domaren... Vi behöver nog mer miljöträning...
 
Hemma igen så åkte jag och handlade innan jag fortsatte med hästarna. Tog Szum i töm och han såg fräschare ut nu än på länge, inget svullen i bakbenen i dag vilket har varierat sen i torsdags. Precis när jag var klar med honom så kom Linda och hon hjälpte mig lägga ett jodopaxomslag på Chokladens hov. Hon har hu varit halt och jag har misstänkt hovböld men när jag rengjort ordentligt och lagt på omslaget så var hältan nästan helt borta! Får se vad det blir. Sen åkte vi ner och red ut med Tant och Odessa, Odessa var pigg och travade om Tant. Hon ville nog galoppera om Tant också men lyckades inte riktigt med det...
 
Sen tacos till middag och så har jag skrivit några fakturor. I morgon väntar en lång och spännande dag med nya elever och ekipage, roligt men lite pirrigt!
 
Clarinett efter tävlingen!
 
Så här såg domarkurerna ut. Det var mpnga hästar som tittade på dom, även i de högre klasserna. 
 
Och en bonusbild på Holger!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0