Betesslut!

Nu är det slut på betessäsongen för detta år och alla hästar är hemma!
 
Började med att longera Lemonaden igen. Även i dag fick hon lite sadeltvång direkt när jag tog lös henne, inte lika mycket dock och dessutom var jag mer beredd. Sen longerade vi på banan i alla gångarter helt utan bocksprång eller bus! 
 
Sen var Elise på gång så då fick hon hjälpa mig att leda hem Räkan och Wasabi som nu också får bo hemma. Ganska skönt att ha alla hästarna på gården samtidigt som det är ett tecken på att hösten verkligen är här och dessutom snart vinter... Sen red vi ut med Gandalf och Clarinett, och jag avslutade med att jobba Szum i töm innan lunch och sen i väg på ridskolan. 
 
Jag är helt knäckt efter jag varit på ridskolan och så även i dag. Nu ska jag sova och hoppas på mer energi i morgon!
 
Räkan och Wasabi är hemma igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0