Äventyrsprinsessor!

Gårdagen gav mig många gråa hårstrån, dessa hästar blir man då aldrig klok på!
 
Igår morse var nämligen Clarinett och Chokladen borta! De gick i en vinterhage där det är meningen att tråden ska bytas, men det har inte blivit än, men troligen gjorde det att strömmen var sämre där och någon av dom har nog ätit sly över tråden och sen ramlat ut. Men de flesta hästar som går ut ställer sig och äter på närmaste gräsmatta eller hälsar på någon kompis, tydligen är mina (läs: Clarinett) lite mer äventyrslystna! Fanns bara spår precis utanför hagen och några tramp på vägen, Szum var ensam på gården och gnäggade efter sina flickor. 
 
Jag började med att åka ner och titta vid betet, där var det lugnt. Gick ner till grannhuset och tyckte att det hade gått något djur där men omöjligt att säga om det var häst eller älg. Tog bilen och kollade alla vägar runt om, ringde jobbet och meddelade sen ankomst, och till slut sadlade jag Szum och red en sväng med honom. Vi red upp i skogen, och blev genomblöt av all sly, red ner där jag tyckte mig sett spår, red genom en kraftledning och Szum skötte sig helt fantastiskt, men inga hästar! Jag gav upp, ingen jakt igår men det ena laget skulle förbereda och snickra på sitt vindskydd så de fick mitt nummer och sen åkte jag på Ica. Nisse var några svängar och kollade hos mig, men inga hästar. Inte förrän strax innan 16, precis innan jag slutade på Ica, hade de stått utanför Szums hage när Nisse kom dit! Oskadda men trötta! Chokladen var halt men hon var ju vväldigt öm i sin hov redan innan så inget konstigt med det. Så skönt att mina äventyrare kom hem!
 
Så då kunde jag i lugn och ro ha några markarbetsträningar hemma innan det blev pizza till sen middag. I dag regnar det, gjorde det ju visserligen igår med, jag hoppas det ska lugna sig tills jag slutat jobba men tar och tömkör en häst nu innan jobbet och hoppas på en lugnare dag i dag!
 
Bilden jag fick av Nisse igår när mina prinsessor var hemma igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0