37 mil i bilen!

Jag har en plan att komma igång med lektioner och träningar i Sundsvalls området. Tänkte att det borde finnas bra utvecklings möjligheter där. Och i dag har jag  börjat på lite och det blev en intressant dag med nånga mil i bilen!
 
Började med en lektion hos en av de kunder som rider varje vecka och sedan mot Sundsvall, åkte såklart fel och hann åka någon mil innan jag insåg det och kom rätt, men redan där lite sen. Insåg också att mina och Eniros beräkningar om restid var helt åt skogen så trots att jag lagt till en massa extra tid så blev det stressigt och de sista lektionerna, med ryttare jag har ofta syällde vi in eftersom jag var försenad. Någon lunchrast blev det inte utan jag åt en Mc Donalds meal i bilen. Men trots allt en intressant dag, och jag tror att det finns ett stort behov ute i stallen att ha någon att diskutera och bolla med. För jag har i dag inte bara haft lektioner och träningar, ridit en häst och tömkört en (Rosetta som var här i fjol), utan jag har även kollat hull, anpassat bett, provat sadlar och sele, och gett råd om träning. Tur att man har brett intresseområde när det gäller häst!
 
Hemma igen tog jag Szum i töm ute i en av sommarhagarna, och han såg så fin, fräsch, glad och nöjd ut! Längesen jag såg han så fin, och det känns riktigt bra! Sen varma mackor till kvällsfika, nu laddar vi om för i morgon!
 
De här bilderna på mig och Rosetta har jag snott från Laila Jonsson.
 
Szum i kväll!
 
Och så Nisses fina ardennerhingst Pondus!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0