Piggare!

Äntligen lite piggare! Igår hade jag en riktigt lång Icadag med personalmöte efter stängning. I dag har jag hunnit med hästarna lite mer och det känns alltid bra!
 
Jag började med Szum eftersom han galopperade runt som en tok i hagen. Han har nog känt sig "förszummad" när jag har varit sjuk och nu vällde energin ut åt alla håll. Jag tog honom i töm och första kvarten gick bara åt att rasta av honom innan vi kunde börja jobba lite mer koncentrerat. Sen skrittade jag Lobelia i skogen, och även Clarinett fick börja med en skrittur i skogen och sen ett lättare pass på banan med travbommar och galopp på fyrkanten i lätt sits. Minns ju hur trött jag blev i fredags så i dag blev det lite lättare jobb.
 
Även Lilla Grå red jag travbommar med, hon var lite seg men börjar annars komma igång igen. Avslutade med att longera Lemonaden, samma upplägg som sist. Kapsonen över tränset, tog ner en stigbygel i taget och sen båda och avslutade med lite förberedande uppsittningsövningar.
 
Sen middag och i väg på lektioner. På kvällen när jag kom hem var min katt Trassel hemma igen, hon har varit borta hela sommaren! Jag vet ungefär vart hon har varit och har sett henne flera gånger, men inte kunnat fånga henne, hon gjorde samma sommarflytt i fjol, nu hoppas jag att hon flyttat hem för vintern!
 
Alltså den här balen har hamnat minst sagt lite tokigt, kan lova att det inte var där vi ställde den!
 
Szum efter dagens tömjobb, något mer avspänd än innan!
 
Och så Lemonadprinsessan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0