Underkylt regn!

Direkt när jag klev ut på bron så förstod jag att dagens plan skulle bli annat än tänkt! Bron var nämligen glashal av underkylt regn! Såklart var även grusvägen som såpa att köra på och jag var väldigt nöjd över att ha vinterdäck på!
 
Som sagt så fick jag flytta om lite i ridplanerna med tanke på underlaget och att jag insåg att jag skulle behöva ha gott om tid till jobbet... Tömkörde i alla fall en sväng med Chokladen i skogen innan jag halkade mot jobbet, de tre första kilometrarna på grusvägen var väldigt nervösa eftersom det kändes som jag knappt kunde andas utan att riskera att glida av vägen! Asfalten var ändå bättre och jag kom fram i tid!
 
Vi jobbade som vanlig söndag i dag och tyvärr innebär det nu att det är mörkt redan när jag slutar. Och det regnade fortfarande... Red i alla fall Lobelia innan Nisse (och Holger som följt med i traktorn) körde höbalarna till hästarna. Sen var det bara att natta dom och jag hann med lite bokföring också innan sängdags. 
 
Lindas häst spanar in sitt nya hem!
 
Chokladen i skogen i morse!
 
Holger i traktorn! Tuff katt som följde med Nisse ända till mig och var med och körde ut balar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0