Regndag!

I dag har det regnat hela dagen, det behövs verkligen för att betestillväxten ska sätta fart och för min dammiga bana.
 
Jag började dagen med att rida Szum, gick rätt bra även med hans gamla sadel. Sen tog jag Chokladen i töm, hon var väldigt spänd och fick lite gjordtvång så vi fokuserade bara på traven framåt! Lilla Grå gick också i töm och var riktigt fin! Avslutade med att longera Lemonaden som busade och bockade så sadeln inte bara åkte fram utan även på sniskan! Ena stroppen på sadelgjorden gick av och därför snurrade sadeln runt. Lemonaden vsr inte så brydd, jag slängde upp sadeln direkt utan att hon brydde sig. Men eftersom det bara var ett spänne kvar på gjorden så longerade jag utan sadeln, vilket gick riktig bra och sen fick jon bäta sadeln ner till stallet, hon reagerade inte när jag spände fast den. 
 
Sen hemmapizza till middag innan jag åkte i väg på lektioner, och så tömkörde jag en unghäst och red Rauen som var här några veckor i somras! Nu har kag fikat varm choklad till kvällsfika så nu blir det duschen och sängen!
 
 En blöt Choklad i regnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0