Klämdag!

Lätt kaosartad dag på Ica igår! Mycket varor, många kunder och lite personal...
 
Efter jobbet så longerade jag Odessa, longerade med inspänning, och sen "red" jag henne lite från marken. Dvs jag gick vid sadelhöjd och startade och styrde. Först tyckte hon det var lite konstigt och förstod inte när hon skulle gå fram men poletten trillade ner! Avslutade med att sitta upp och av några gånger. 
 
Sen kom Johanna och vi skrittade ut i skogen med Tant och Lilla Grå, avslutade på banan med att Johanna fick trava och galoppera lite på Tant och få lite hjälp. Särskilt galoppen är ju lite speciell på henne så man kan behöva lite råd, hon är inte lättriden även om hon är gammal och snäll! Efter ridningen var jag till grannarna och drack lite vin och surrade, nu gäller det att komma igång ordentligt med denna dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0