Genrep och slut på semestern!

Igår var jag ju i väg på lektioner på dagen och sen på eftermiddagen så red jag först Clarinett. Jag provade en annan dressyrsadel på henne men var inte riktigt nöjd, ska nog prova den med en padd och se om det blir bättre. Sen skrittade jag ut Szum en sväng och borstade och ryktade Chokladen ordentligt. På kvällen sen var vi till grannarna och åt smörgåstårta och drack några cider. Det var nästan lite sommarkänsla när vi kom hem vid 23 och det fortfarande var lite ljust, tyvärr ingen sommarvärme direkt utan nästan minusgrader...
 
I morse uppe i tid och när stallet var klart så knoppade jag Chokladen och gjorde i ordning henne, sen åkte vi till Timrå på genrep inför treårstestet. Jag tycker att Chokladen har varit så duktig! Första gången hon åker släp ensam och hon har gått rakt in och stått som ett ljus! Dessutom så cool där, både i boxen i stallet där och i ridhuset. Däremot så ville hon hellre trava äm galoppera när det var lösgalopp och i hoppningen var hon lite matt, när vi provade att höja lite var bränslet slut. Däremot gick det ganska bra att visa vid hand.  Så vi behöver jobba på orken och få fram några växlar till på henne, så nu höjer jag kraftfodret lite till (behövs nog eftersom hon fortfarande är lite "tom" i kroppen) och vi ska jobba med galoppen i lina och lösgalopp. Är ju fortfarande fyra veckor kvar till visning så vi hinner jobba lite till, och nu har vi ju provat på! Stor guldstjärna till min prinsessa i dag!
 
Hemma igen tog jag en liten paus innan jag jobbade lite fler hästar. Först Lilla Grå som jag red, provade en annan sadel, igen, som jag tyckte fungerade ganska bra så den kör jag med ett tag nu. Däremot var hon väldigt okoncentrerad eftersom Lemonaden körde någon form av kvällsgympa i hagen bredvid! Sen longerade jag Odessa, och det var mest spännande innan! Först när jag tog ut henne från hagen och vänder mig om efter att ha stängt hagen, då skuttar en hare framför fötterna på oss! Ingen av hästarna reagerade, inte Odessa heller, så den haren har nog varit i hagarna förut! Sen när Odessa var färdig och vi skulle gå upp till banan så hör jag något misstänkt, och mycket riktigt är det en liten Lemonad som springer runt hagarna! Den hästen har jag fått för mina synder! Det var bara att fånga in henne och laga hagen, nu har jag satt matartråden på nedersta tråden (av tre) så det blir lite extra stret där, och hoppas på att hon håller sig på plats, sen kunde jag och Odessa longera. Det bkev ganska mycket repetion av bromsen eftersom den inte riktigt fungerade i början! Men när vi slutade gjorde hon halt från trav och gick sedan "fot" så fint hela vägen ner till stallet. Nu är jag slut som artist, lagom till semestern är slut och jag ska börja jobba igen!
 
Min fina Choklad i dag:
Nyflätad innan avfärd!
 
Hon kommer bli så fin! Min stjärna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hon ser jättefin ut på bilden där hon står uppstäld, choklad när den är som bäst ;-)

2017-05-15 @ 15:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0