Afrikavärme!

Det var ju i dag Afrikavärmen skulle komma, 18 grader och rätt lagom. Men Afrikavärme var nog att ta i...
 
Jag började i morse med att byta lite hagar på hästarna så åtminstone några skulle få lite gräs. Sen tömkörde jag Chokladen som var som vanligt i dag och vi fokuserade mest på rakriktning och att hon inte ska bli förböjd som en vänsterbanan! 
 
Sen Ica, innan nästa hästryck på kvällen. Då red jag först Clarinett, i Tants sadel, gick bättre men inte helt bra. Jag tycker att jag fick bättre balans i galoppen men den blir ändå svår, det kommer nog när alla bitar faller på plats men inte helt lätt. Tyckte jag fick igenom styrproblemen bra och fick in henne i ramen utan stt hålla men det är inte helt lätt! Sen tömkörde jag Odessa, vi jobbade i trav för första gången och först tyckte hon nog att det var lite jobbigt att vara så inramad men sen släppte det och gick bra, vi avslutade med att tömköra ner på vägen en sväng och det tyckte hon var väldigt roligt!
 
Några fölbilder!
Med mamma på äventyr i ny hage!
 
Så fin!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0