Ännu bättre söndag!

Hade en bra dag igår med!
 
Började med att köra Pavel, samma procedur som på lördagen, jad selade i hagen och körde på banan. Han inte bara jobbade bra, drog svängeln fastsatt riktigt och helt nere i marken i flera varv, han såg dessutom så väldigt nöjd och tillfreds ut med jobbet! Det är bra, han kan annars ofta se lite skeptisk ut, jag tror att han trivs med att dra!
 
Sedan kom Malin och vi red ut med Clarinett och Tant, inban jag bytte om och åkte till Östersund och clinic. Temat var; Grundutbildning av yngre dressyrhästar och det var Jan-Ove Olsson. Jag har haft turen att få träffa honom tidigare i samband med min praktik under ridlärarutbildningen, han är otroligt kunnig och utgår hela tiden från hästens exteriöra förutsättningar. Clinicen var bra men jag hade gärna sett fler unghästar, nu var det bara två fyraåringar och resten vuxna, men mycket som var bra och framförallt är det fascinerande med en så duktig hästmänniska! 
 
När jag kom hem var jag helt död och somnade på soffan! Nu Ica i dag!
 
Pavel efter sitt pass, han såg betydligt gladare ut under jobbet än fotograferingen!
 
Från clinicen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0