Utbytt trollunge!

Så då var den här helgen över, tur att det bara är en vecka kvar på Ica innan semester!
 
Igår började jag med att göra om strömmen till beteshagen, har haft batteriaggregat men det blev nog för svagt så nu har jag bytt till ett vanligt! Sen tömkörde jag ut lite med Odessa och jobbade lite trav på volt i skogen, gick bra, och longerade Lilla Grå och satt upp och skrittade henne. Hon kändes som vanligt igen och inte alls sådär spänd som sist. 
 
Sen mat och genomgång och kontroll av däcket som jag höll på tappa på lördagen,  innan jag återigen drog i väg med släpet. Denna gång för att hämta hem Räkan och Wasabi. På vägen stannade jag hos en kund och red en häst, tömkörde en och hade en lektion, tyvärr var finvädret slut då och det regnade.
 
Så hämtade jag hem Räkan som nu är dräktig med Canterbury igen och förhoppningsvis får Chokladen ett helsyskon i vår. Räkan var som vanligt världens lugnaste att ta in och lasta, men jag tror att någon har bytt it mitt föl! Jag lämnade en liten och svart, hem fick jag en stor, ljusbrun och cool unge! Men de påstår att det är samma men med solblekt päls... Räkan är tunn, vilket var väntat eftersom hon var lite tunn redan när jag lämnade henne på stationen, så därför kändes det bra att lasta av henne i en hage med mat över fölungens rygg! I dag ska Nisse släppa dit ett par av sina fölston så det blir ju perfekt! Sent var det såklart när jag var hemma igen, nu kolla alla hästar och sen mot Ica!
Odessa ute i skogen igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0