Att göra lista!

Har en lång "Att göra" lista med allt som ska fixas innan söndagens kurs. Längst upp på listan stod sovmorgon, för det behövdes verkligen efter några dagar med tidig avfärd och stress. Nu gick det väl inte jättebra med sovmorgonen då Nisses telefon ringde vid 5.00 någon gång och han hade kossor på rymmen, nu behövde inte jag följa med och jaga kor (vilket jag är glad för eftersom jag är lite rädd för kor) men det blev ju ändå inte så mycket sömn. Men i alla fall en stressfri morgon.
 
När jag kom ner till betet så började jag med att tömma bilen som fortfarande var full med grejer sen kursen, och sedan red jag Szum. Han fick gå ett pass med fokus på sitsen och på mantofsar! Just det där med tofsarna i manen är rätt intressant, det har med formen på hästarna att göra, och jag ska skriva ett eget inlägg om det senare.
 
Sen har jag jobbat med min lista. Jag har klippt gräsmattan, även uppe vid lägerhuset, slagit med lien, tömt ridbanan på hindermaterial, eldat upp en hög med gammalt hö (som jag inte tordes tända på i våras), burit upp stolar och bord, skrivit teoripapper och röjt av lite i stugan. Just gräsklippningen och liejobbet var rätt tungt för gräset var långt... 
 
Jag tog en paus någonstans där i mitten och vi var på thaimarknaden som är denna vecka vid paviljongen, och åt. Åkte även en sväng till några bekantas sommarstuga och drack kaffe. På kvällen fick vi kaffebesök och vi åt upp kakan, frusen rabarbertårta, som jag gjorde i söndags och som vi bara hunnit smaka av i veckan. Nu har jag minst halva "Att göra"listan kvar tills i morgon...
 
Szum i dag, inlägg om tofsarna kommer senare!
 
Och så den galna kattungen Holger:
 

Kommentarer
Postat av: Desirée Jonsson

Börjar fundera på om Nisse gett Holger krumelurpiller.. Han verkar ju vara kattunge hur länge som helst! 😹

Svar: Ja det är klart! Holger vill aldrig bliva styr!
Pernilla Engström

2017-07-22 @ 11:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0