Perfekt vinterväder!

Äntligen lite härligt ridväder! Bara runt -8 grader i dag och sol, perfekt!
 
Började med att tömköra Pavel, vi började i en av sommarhagarna och sedan körde vi ner på vägen och runt gården lite. Först var han okoncentrerad och lyssnade inte men det släppte rätt snabbt och då är han väldigt lyhörd i stället. När han blir spänd så kör han sitt eget race, det gäller att jag får honom att lita på mig och lyssna även när det händer saker, men det har blivit väldigt mycket bättre för nu jar jag ju i alla fall kontakt med honom. 
 
Sen red jag Lilla grå på banan, longerade först och sedan ett lättare pass. Inte samma fantastiska känsla som sist men helt okej pass. Nu vill jag verkligen komma igång ordentligt med henne! Sen fick Szum gå galoppprogrammet i lina innan Malin kom och vi red ut med Clarinett och Tant. Vi red en oplogad skogsväg som var perfekt att rida på, och perfekt för lite galopp! 
 
Så fick Malin även hjälpa mig med Chokladen, självklart hade alla hästar race i hagarna precis när jag tog upp henne på banan så hon sprang med svansen rakt ut när jag longerade! Sen hängde jag på henne och satt även upp! Så nu har jag suttit på min egna första uppfödning! Vi gick inget uppsuttet i dag men å andra sidan klev jag upp tre-fyra gånger! 
 
Sen bjöd vi Malin på fika, äppelpaj och vaniljsås. När Malin åkte hem så mockade jag lite i Nisses stall medan han skjutsade grannen som skulle på party. Lagom tills Nisse var hemma igen så hade jag maten klar så det blev tacos och Gladiatorerna! Nu är hästarna nattade och jag har även hunnit äta glass och lite Baileys, så nu får det vara nog för i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0