Lektionsdag!

I dag har jag ägnat mest hela dagen åt lektioner, eller egentligen har jag ju mest kört bil... 
 
På förmiddagen var jag i Liden och hade ett par lektioner på olika ställen. Sen hem och gjorde i ordning Pavel, men precis när jag skulle tränsa så kom Nisse för att köra höbalar så det blev en liten paus för att hjälpa honom. Det är också nyttig träning att kunna vänta, men det är Pavel bra på -betydligt värre med Chokladen! Sen jobbade jag honom med lite uppsittningsövningar, innan fika och sedan i väg för lektion hos Nylands Hästsportlag. De fick bland annat göra framdelsvändningar, något jag fick inspiration till när jag läste referatet från Kyras clinic på Flyinge häromdagen. Framdelsvändningar är en bra övnong som tyvärr lite glämts bort sedan den försvann ur dressyrprogrammen.
 
Så mycket mer blev det inte gjort i dag. Det har inte heller blivit så mycket fotat i helgen, bara den här bilden på en av Nisses hästar, Hampus som är en ardennerhingst som är inlånad för avel.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0