Vinter igen!

Så var det vinter igen, -20 grader i morse och i kväll -17, som tur var så är dagarna varmare. 
 
Det var lite segt att komma i gång i morse, hade nog med kylan att göra, och det blev mest annat pyssel. Till slut tömkörde jag Pavel, vi tränade på att jag drog svängeln bakom mig och tränade på varvbyten så. När vi höll på så kom Samars ägare, och det var bra miljöträning för Pavel var lite skeptisk till att gå förbi de och deras bil, han är inte van att vi får besök!
 
Så visade jag Samar, jag visade hur jag har jobbat honom och red lite, sedan red tjejen och jag hjälpte henne lite. Det gick bra, han skötte sig, och känns bra att få visa lite och få förklara lite hur jag tänker, nu fortsätter jag jobbet på samma linje! När de åkt så red jag ett kortare trimningspass på Szum innan det bara var att byta om och fika lite innan jag åkte till tandläkaren. 
 
Jag gillar verkligen inte tandläkaren och inte blev det bättre i dag när vi fick bedöva tre gånger!!! Sen slog jag ihjäl några timmar i Sollefteå innan jag åkte på lektion. De fick såklart träna på sitsen och vi gjorde en förenklad sitsoptimering, fungerade faktiskt rätt bra. Sen intag av mina hästar och hjälpa Nisse med hans hästar, nu sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0