Vart är vintern??

Vilken helg det blev, tur att det är måndag i morgon!
 
Igår började jag dagen med ett par lektioner, när jag kom hem igen så kollade vi Szum på lina och han såg helt fräsch ut! Sen så tömkörde jag Pavel, stona i hagen bredvid banan gjorde allt för att få oss att tappa fokus och det var bus i luften, så vi repeterade bara det vi gjort tidigare och påbörjade inget nytt. Så först drog jag svängeln, sen drog han den fastsatt på vänster sidan och som avslutning så satte jag fast den på höger sida i stället men då lyfte jag upp svängeln. Sen red jag Samar på banan och red ut med Tant innan det var dags att hämta transporten för att åka på dressyrträning!
 
Vädret var inte det bästa med plusgrader och regn, men det gick bra att köra, lite halt sista biten men vi tog oss hem. Clarinett red jag på lördagen, det gick ganska bra med henne men det finns såklart massor att jobba med. Fick lite grejer med mig att träna på, speciellt i galoppen. 
 
I morse var det osandat när jag skulle ge mig i väg! Eftersom det regnat halva natten så var vägen spegelblank! Som tur var hade någon bil eller traktor kört med kedjor innan så vi höll det spåret! Det var lite spänt men vi kom fram. Szum var det som fick gå i dag, det är kanske 3 månader sen vi tränade sist och jag hade nog fuskat rejält när jag ridit själv  för vi fick snäppa upp tempot och trycket i bakbenen rejält! Fin blev han i alla fall! Nu måste jag skärpa mig så jag inte fuskar när jag rider själv, och försöka få någon kontroll över vänster handen som tycks leva ett eget liv! 
 
Hemma igen så jobbade jag Samar i töm ute i snön, som var mjuk och fin att trava i. Samar var laddad och lite busigvi dag men med bra tryck i bakbenen och fin trav! Sen en kopp kaffe och ombyte av kläder innan årsmöte för föreningen där jag brukar ha lektioner. På årsmötet fick vi tacos och sen marängsviss!
 
Igår, precis när jag skulle åka med Clarinett, så fick jag ett sms från min bank att de spärrat mitt kort för internetköp pga konstiga transaktioner. Det visade sig att någon har handlat med mitt kort för 2700 kr!! Till saken hör att jag kollade kontot när jag hämtade transporten så allt hände på 40 minuter, känns jävligt surt! Så nu har jag varken pengar eller betalkort när jag ska till Göteborg i veckan, känns sådär... Fick i alla fall hem 50 höbalar i dag, alltid något och nu bör jag klara resten av våren!
 
Från min och Tants tur igår i regnet! Vart är vintern??
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0