Första advent!

Första advent och en fin vinterdag med sol!
 
Jag jobbade Chokladen i töm ute i sommarhagen innan jobbet, hon var riktigt fin och jobbade på bra i snön! Efter jobbet och risgrynsgröt till middag, så red jag Clarinett på banan. Även hon var fin, då speciellt i traven. Galoppen är svårare på henne men vi jobbade igenom den ordentligt i dag. Testade lite i kväll att rida med enhandsfattning och hur en buren hand påverkar sitsen. Har läst att en lite högre hand hjälper till att aktivera coremuskulaturen, och det kan nog dyämma för det kändes stabilare!
 
Sen longerade jag Zebbe som fick prova inspänning. Började med att longera som vanligt och han hade fjädrar under hovarna och svansen stod rakt ut, men när jag sedan satte på inspänningen så var han fullt fokuserad! Det syns verkligen hur mycket han tänker när det är något nytt! Sen gjorde jag en liten frisering av Dajmen, tyvärr var tålamodet slut sen så det blev inte så mycket mer än en snabb avborstning sen. Nu ladda för ny arbetsdag i morgon!
 
Chokladen i solen och snön i morse!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0