Exteriörkurs!

I dag var jag uppe och släppte ut hästarna ännu tidigare än igår. Sen åkte jag till Östersund igen, men denna gång ensam och på kurs!
 
Det var föreningen nordsvenska hästen som hade kurs om exteriör och exteriörbedömning. Kursen vände sig till alla raser och det var en av de domare som dömer på premieringarna som höll i den. Först teori och sen var vi i ridhuset och tittade på hästar. Väldigt intressant och lärorikt! Jag tycker att det är intressant med exteriör och dess betydelse, men det är verkligen inte lätt! Bra dag i alla fall!
 
Hemma igen behövde jag ett par timmar att ladda om. Skulle se adventskalendern men somnade och vaknade mitt i den. Men sen fanns det faktiskt energi att jobba Lilla Grå i töm, inte lika vild i dag utan väldigt fin och koncentrerad. Blev lite snurrig och skakug i stallet så sen blev det lugnt resten av kvällen. Det har varit en hård helg så det kanske är tur att jag jobbar i morgon!
 
Bilder från dagen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0