Snart slut på semestern!

För många är semestern över nu och det är åter dags för jobb, jag har en semestervecka kvar men har redan lite ångest för att börja jobba! Och det börjar även vara dags för de ungunghästar som har vilat stt börja jobba igen, Odessa fick dra igång igår och om någon vecka är det Chokladens tur och sedan även Lemonaden. 
 
Igår red jag först ut med Szum, han fick gå en runda där man måste lyfta på fötterna och det är inte riktigt hans grej... Tömkörde sedan Odessa som nu vilat i 4 veckor, hon fick gå i väg en bit från betet och där jobba med vändningar och halter. Lilla Grå fick jobba lite på volt utanför hagen med fokus på bjudning och att ta skänkeln. Avslutade med att rida ut Clarinett, hon var pigg och det blev ganska mycket galopp uppför backarna!
 
Sen hem och middag innan jag åkte på möte på ridskolan. Jag ska jobba där en dag i veckan i höst så det var lite upptaktsmöte inför hösten. Ägnade sedan resten av kvällen åt att betala räkningar, inte alls lika roligt!
 
Dags för Odessa att börja jobba igen! Ni kommer väl ihåg att hon är till salu!?
 
Öronen framåt!
 
Och en morgontrött Malle, Szums kompis som står här på bete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0