Feberdag!

Kände mig lite hängig igår morse men tänkte att både det och huvudvärken bara var trötthet, men sen på eftermiddagen insåg jag att jag visst hade lite feber. Inte konstigt att jag var seg...
 
Jag red i alla fall Rauen, vi skrittade fram i skogen och travjobbade sen på banan. Stor skillnad sen dagen innan, då han ju var tokladdad, nu kunde jag fortsätta där jag slutade dagen innan och han var väldigt fin! Sen tömkörde jag Viking över bommar för första gången. Ledde honom över dom några gånger först, vilket nog var tur för han trodde nog att de skulle bita honom i fötterna. Men sedan tömkörde vi över dom i både skritt och trav och det gick jättebra. 
 
Sedan hem för lite paus och det var då jag insåg att jah hade feber. Men ett par timmars vila (visserligen innehållande lite jobb i form av att skriva riddagböcker), en ipren, kaffe, vätskeersättning och mat, så kände jag mig piggare och fortsatte med hästarna, om än lite lugnt. Szum fick först jobba i töm, för hans del blev det inte så lugnt utan han var ordentligt svettig efteråt.  Även Besten fick gå i töm, och för hans del över bommar. Sen hann jag också plocka en halvliter hallon som vi åt med glass till kvällsfika innan jag somnade på soffan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0