Åskdag!

Igår hängde åskan över oss mest hela dagen, jag gillar verkligen inte åska men fick lite gjort ändå.
 
Red Rauen först på banan, det känns rätt bra tills han börjar bli trött för då kommer det små försök att smita undan, men det kommer ju bli bättre med kondition och styrka. Sedan jobbade jag Viking i töm, redan då hade det börjat mullra runt oss och när jag var klar med honom började det regna, så då tog jag paus och fikade lite yoghurt och fyllde på vätska. Eftersom åskan inte riktigt bröt ut och regnet upphörde så åkte jag ner och jobbade Lilla Grå i töm. Även nu mullrade det, himlen var kolsvart och jag såg blixtarna på andra sidan älven, men vi klarade oss torra!
 
Men jag hann bara in så bröt det ut, ordentligt! Det blixtrade och dundrade, strömmen blinkade, spöregn och blåst! Vi åt resterna av Chili con carnen sen dagen innan och jag var inte så jättesugen att åka i väg på lektioner. Men jag klarade mig från regnet! På vägen dit slutade regnet några kilometer innan och sen började det på samma ställe på hemvägen! Väldigt bra! Däremot kände jag mig inget sugen att rida i regnet på kvällen så jag gjorde äppelpaj i stället och somnade i soffan...
 
Förmiddagsvila i stohagen!
 
Och några bilder från Vikings tömjobb:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0