Hemmadag!

Haft en skön hemmadag i dag, visserligen kallt i morse men sedan sol och riktigt behagligt! 
 
Började dagen försiktigt med att borsta av hår från de hästar som inte rids och bära bort löshoppningen. Sedan red jag Szum först, fick till några riktigt bra vänsterfattningar efter inspirationen från igår!
 
Så kom Linda och hon hjälpte mig att hänga på Odessa! Jag longerade först, gjorde uppsittningsövningarna och stod på pallen och hängde över henne. Sedan hängde jag på henne och Linda ledde runt oss. Vad Odessa tyckte? Att det var mysigt med allt gos, men hon förstod inte varför vi inte kunde stanna mitt i allt och mysa i stället! Sedan red vi ut med Tant och Chokladen, vi skrittade i skogen ovanför gården, i ganska besvärlig terräng och rejäla backar, vilket gick jättebra! Och sen avslutade vi med att prova lite trav på banan! Hon var inte alls lika vinglig och okoncentrerad i dag, utan det kändes riktigt bra!
 
En liten paus, upp på Ica och handlade (och glömde ändå hästarnas rapsolja) och fikade innan jag red Lilla Grå! Hon gick rätt bra, hittade någon fler växel i traven även om det fortfarande fattas mycket. Sen har jag ätit, tittat på "Allan den bevingade hästen" och så har hästarna fått nya balar. Nu ladda för kurs i morgon!
 
Szum i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0