Annandag påsk!

I morse åkte jag och Clarinett till Wången för att träna för Sara, inte bara ett pass utan två!
 
När vi red fram till första passet så tog en töltande islandshäst all hennes fokus, den såg nog lurug ut med sina kvicka ben. På själva ridningen gick hon helt okej, men jag fick en mental kolaps och glömde bort hur man fattar galopp... Under pausen hann Clarinett välta ut vattenhinken två gånger och döda sitt ylletäcke! Hon var inte helt nöjd med att stå i en box och vänta. Andra ridpasset var jag lite orolig att hon skulle vara trött, men redan första traven kände jag att det var mycket tryck i henne! Hon var verkligen superfin, framför allt i traven men även galoppen var bra, jag tror inte att hon gått så bra någon gång innan! 
 
Så jag var verkligen jättenöjd och bilresan hem gick av bara farten. När jag var klar i stallet så hade Nisse kaffegäster så då snodde jag ihop en kladdkaka! Nu är jag rätt trött efter en lång dag och typ 35 mil i bilen. God natt!
 
Clarinett spanar in utsikten på Wången!
 
Clarinett hade en gång ett ylletäcke:
 

Kommentarer
Postat av: NORRSKEN EMMA

hehe brukar känna igen de där med sönder reivet täcke i stallet :) haha

ha en bra dag
kramar

2017-04-18 @ 07:34:25
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0