Tokmätt!

Sommarväder i dag med, man blir bortskämd!
 
När jag hade kollat hästar, beställt frakt till de 50 höbalar som jag bokade igår och tvättat en box så drog jag igång med stona. Först red jag ut med Tant och sedan med Clarinett. Lilla grå fick gå i töm och hon såg väldigt fräsch ut med tanke på stöket i släpet i lördags. Sen hann jag även elda lite rat och kolla stängslet på en av vinterhagarna.
 
Efter middagspaus, lax med västerbottenost, så red jag Szum. Inte samma euforiska känsla i dag men efter vi tjatat lite med galoppen var han riktigt fin i traven och jag kunde rida tempoväxlingar med bara sittbenen. Eller i alla fall ökningarna, när jag ska korta honom igen så behöver jag lite skänkel. Det är svårt att rida Szum, men så otroligt roligt! Sista timmarna i kväll spenderades hos grannarna där Nisse hjälpt till att stycka en älgkalv, så då blev det skinkpaj till kvällsfika så nu är jag verkligen tokmätt!
 
Chokladen i dimman i morse!
 
Trött Lemonad!
 
Clarinett från våran tur i dag!
 
Och den obligatoriska rullningen efteråt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0