Dressyrträningsdags!

Efter att ha sovit väldigt lite och dåligt natten till lördag, något som är högst ovanligt för mig men som ändå resulterade i ett nystädat hus, så var jag ändå rätt pigg igår. 
 
Efter jobbet så var det snabba ryck att byta om kpoola på släpet och lasta Szum. Åkte på dressyrträning på Dannero för Sara och jag tycker faktiskt att det gick rätt bra. Fick inte så många korrigeringar på sitsen trots att jag känt mig så sned (tack till massagen i torsdags), han travade bra och Sara tyckte galoppen var bättre än sist, även om jag tycker att den var bättre i fredags när jag red hemma. Szum var inget spänd alls, ett par tjuvstopp men inte alls speciellt tjafsig trots (eller tack vare) att jag fick börja hemma med att bli arg på honom eftersom han vägrade lyfta fötterna. Typiskt Szum, vägra lyfta på benet och i stället puttar på mig med nosen så jag håller på att ramla, men jag  lev arg och smällde till honom med handen (vilket garanterat gjorde mest ont i min hand), Szum märkte att matte menade allvar och lyfte fötterna bara jag tittade på dom. Typiskt min Szumbrum! 
 
Det var ganska sent innan jag kom hem, nu är det dags för ytterligare en dag på Ica!
 
Den här bilden är sen sist vi var på Dannero, igår blev det inga bilder tagna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0