Äntligen helg!

Så har en helg passerat igen! 
 
Igår klev jag upp tidigt, flätade Clarinett och åkte på hennes första tävling! Det var dressyrtävling på Frösön, och vi skulle rida en LB:2. Hon var väldigt laddad och spänd, jag gick med henne länge innan jag satt upp men allt var ändå väldigt spännande. När hon blir spänd så finns det bara två lägen, fullt ös eller tvärstopp. Hon var jättefin i 10 minuter på framridningen men sen tog fokuset slut och hon var mer intresserad av att titta på de andra hästarna och på sig själv i spegeln! Trots allt blev det bättre när vi kom ut till tävlingsbanan. Inne på själva banan blev det tre tjuvstopp, lite överilat i traven och i galoppen lite flamsigt med någon korsgalopp, avbrott och felplacerad volt. Det ger såklart inga bra poäng men hon är en erfarenhet rikare! Efter var hon så trött att jag fick släpa henne till och in i släpet! 
 
Hemma igen så var jag helt slut men körde ändå galoppprogrammet med Szum i lina och longerade Pavel med inspänning, och hängde på honom. Sen spenderades kvällen i soffan och det blev pizza till middag, riktig slapparkväll!
 
I dag hade jag tagit på mig att jobba extra, måste ha varit i ett svagt ögonblick, men nu har jag (med inventeringen) jobbat igen det jag var ledig när vi var på Wången. I alla fall så red jag Lilla grå innan jobbet. Longerade först med mycket galopp då hon var lite spänd i ryggen. Sen red jag med fokus på att hon skulle ta skänkeln.  Först en massa halter och starter, sen skritt-trav-skritt, hela tiden fokus på framåttänket. Kändes riktigt bra så det här jobbet ska vi fortsätta med nu!
 
Efter jobbet så åkte jag och hade ett par lektioner. När jag kom hem var jag trött så det var bara att natta hästarna, och sedan stekte Nisse pannkakor till en sen middag. Nu sova och hoppas på ny energi i morgon!
 
Innan avfärd, nyflätad och fin!
 
Jag tycker att hon var snyggast i alla fall!
 
Chokladen äter gran i kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0