Klämdag!

Vilken dag alltså! Nu i kväll kunde jag rida i t-shirt, det är ju bara början av maj! Helt otroligt!
 
När hästarna var ute i morse så åkte jag upp på Ica och köpte frukost för det ekade i kylskåpet hemma. När frukosten var avklarad och jag hade tittat lite när Nisse tömkörde den nya hingsten, som för övrigt är jäeetfin, så tömkörde jag Clarinett och Lilla grå. Clarinett fick jobba en del med galoppen och med att bli kvickare i traven. Med den grå så jobbade jag med styrning och halter, först i skritt och sedsn i trav, avslutade med att göra trav-halt-trav. Jag får känslan att hon inte riktigt accepterat bettet och egentligen inte är helt styrtam. Det måste vikomma igenom och det kändes positivt i dag!
 
Sen åkte jag med Szum på dressyrträning i Ammer för Ingrid. Jag kände mig ganska uppgiven på framridningen, han gick rätt okej redan då men jag funderade ändå på att sälja honom... Där och då kändes det som alldeles för mycket häst för mig och ett för stort projekt. Om man ska vara krass så är det ju sant, han är för mycket jhäst för migoch det är ett lite för svårt projekt kanske. Hur som helst så gjorde han en av sina bästa träningar och var så fin, och för dagen väldigt samarbetsvillig! Det är ju så med honom, när han går bra så är han ju så fin, men däremellan är det kattskit! Han blev väldigt trött men kunde ändå fortsätta jobba, det är ett stort steg framåt för annars känns det som han l'ätt ger upp i de lägena. Så nöjd med honom!
 
Hemma igen så red jag Tant på banan och jag var nog lite inspirerad för även hon gick riktigt bra, bättre än på månader! Sen har det blivit lite bokföring, många vändor att kolla till Räkan och Så hade Nisse med sig pizza hem så jag var dit en snabbis och åt innan ajg tog in hästarna. Håll tummarna flr föl i natt nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0