Fredagsfeeling!

Alltså jag skulle lätt kunna vänja mig vid att alltid ha semester från Ica och bara jobba hemma. Var så skönt i dag att kunna glida in och handla i fredagsruschen på Ica och inte behöva stressa runt där!
 
Ganska lugn dag i dag. Jag och Elise red ut med Clarinett och Gandalf, och galoppade uppför backarna på hemvägen så gruset sprutade. Eller i lite i alla fall! Sen tömkörning jag Lilla grå först på banan där hon sprang så fint och sedan i skogen, uppför och nerför, genom sly, över diken och stockar. Med tanke på att hon tidigare bara är jobbad i ridhus och bara tömkörd några gånger så gjorde hon det riktigt bra. Även Szum fick jobba i töm, mycket galoppjobb var det för hans del.
 
Gick runt och kollade staketet på en hage, jättebra för att samla steg till stegräkningstävlingen vi har på jobbet, och åkte sen på Ica. Tacos till middag och sen försvann all energi så kvällen tillbringades på soffan!
 
Dajmen har i dag fått prova grimma, den var på tok för stor, och lyft fötter. Det blev lite dramatiskt då hon åkte ut genom staketet! Låter värre än det var, hon var snäll att lyfta fötter och hålla i men blev lite busig och for i väg lite, och då råkade hon ramlade baklänges genom stängslet! Men vi fick in henne och jag kunde både fånga henne och lyfta fötterna igen efteråt. Alltid spännande med hästar!
 
Dagens dos av fölbilder:
 
Dom har flyttat in i lösdriftshästarna nu så att de kan gå in om det blir dåligt väder. Bara det blir lite mer gräs så ska jag koppla ihop en beteshage med den hagen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0