Påskafton!

Påskaftonen tillbringades på Ica, där det givetvis var fullt ös! 
 
På kvällen red jag först Szum, på samma ställe som i fredags men inte alls samma känsla. Det var ju inte helt oväntat att det inte skulle gå lika superbra som dagen innan men han började med att vara expolsiv och tjafsig. Minsta lilla som rörde sig, vilket det ju gör när det blåser, så hoppade han till eller kastade sig. Men hur som helst så skärpte han till sig när han insåg att jag inte tänkte släppa min plan och sen jobbade han på rätt bra. Dock inte lika fin som dagen innan utan vek in nosen och blev låg i nacken, men han var nog lite trött efter gårdagen så det är helt okej.
 
Sen red jag ut med Gasper innan mörkret, vi red vägen som var avtinad och perfekt att trava på och sedan in en snöklädd väg där vi jobbade med galoppen. Det är hårdträning med galoppen som gäller nu inför visningen så jag hoppas att dt här underlaget håller i sig! Det blev sedan i vanlig ordning en sen middag, det är helt hopplöst med rutinerna de helger som jag jobbar, och så hann jag i alla fall se början på Hundraåringen som gick på tv, sen sov jag till resten. Nu ska jag i väg på Ica igen, tur man har något att göra i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0