Ledig lördag!

Jag hade tagit ledigt från jobbet i dag, tyckte att det blev lite mycket med två stall, dressyrträning och jobb på det. Var nog lika bra det för jag har haft fullt upp hela dagen, men en väldigt bra dag och dessutom underbart väder!
 
Började i morse med att först göra klart här hemma och sedan åka till Nisses stall och fixa där, dock klarade jag mig i från den mesta mockningen för det fixade sonen med flickvän. När jag var hemma igen så tog jag in Sarek, ganska precist när Elise kom vilket var perfekt för då fick hon hjälpa mig så jag kunde hänga och sitta på honom igen. I dag provade vi även att gå med honom, första försöket reagerade han lite, snurrade runt och blev spänd. Han hade nog inte riktigrt hängt med på att jag suttit upp, trots att vi givetvis hade tagit det steg för steg och jag hela tiden hade prata med honom, men sedan gjorde vi om det några gånger och då gick det helt utan stök! Men vi måste repetera det någon gång till innan vi kan börja rida på riktigt! Han är lite ofokuserad, eller rättare sagt så är han fokuserad men på andra saker, men har lätt för sig och är cool bara fokuset är rätt så han behöver bara vuxna på sig lite och komma till arbete, han är väldigt mycket bäbis än! Men det kommer!
 
Sen red vi ut på Gandalf och Clarinett, så underbart väder och fint snöunderlag. kan det bli bättre? Efter ridningen så tog jag en liten fikapaus innan jag lastade in Szum i släpet och åkte på dressyrträning. Plockade upp Elise på vägen så sällskap fick jag också. Jag fick verkligen rida på träningen, Szum testade allt för att komma undan jobbet, men mellan tvärnitarna, kosparkarna, hoppen och studsen så var han riktigt fin! Dessutom så red jag rätt bra, och det är inte illa!
 
På kvällen så tog vi in Nisses hästar och sen såklart mina egna, jag missade nästan hela mellon så jag såg bara slutet. Inte riktigt okej med tanke på att jag sett (eller lyssnat) på de andra deltävlingaran. Men min planering sporack litegrann i kväll, men jag överlever nog det med! Hann i alla fall se sista tio minuterna och passade på att äta min polkaglass som var inhandlat som mellomys. Nu ska jag mysa ner mig i sängen, ny dag i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0