Bilåkardag!

Onsdagen tillbringades till stor del i bilen, tyvärr inte alltför ovanligt för mig.
 
Men jag började hemma. Tömkörde först Gasper på banan, fortsatte jobba med traven i töm. Sen kom Elsie och vi red ut, denna gång red jag Clarinett. När vi var tillbaka så kopplade jag på släpet, gjorde i ordning Flisan och åkte med henne till ridhuset. Nisse hjälpte mig att lasta här hemma men uppe på ridhuset så lastade jag själv, och även ridningen gick bra så det blev en bra tur!
 
Hemma igen så jobbade jag Sarek lite utanför boxarna med introduktion av tömkörning. Vi jobbade på volt med innertömmen direkt i bettet, avslutade med att gå en liten bit ner mot vägen. Känns inte som tömkörningen kommer vara några problem med honom. 
 
Sen var det dags för nästa biltur, jag följde med Nisse in till Östersund för att hämta en hästlastbil för b-kort som han hyrt över helgen. Den var verkligen jättefin, en sån skulle man ha haft! 
 
Nu ny dag och nya tag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0